Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Henk Krijnen - WaarBenJij.nu Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Henk Krijnen - WaarBenJij.nu

Noord Thailand

Door: Henk Krijnen

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Aan al het mooie komt een eind, zo ook aan m'n trip door Thailand. Echter komt er vast en zeker wat leuks voor terug, want een paar weken Laos liggen in het vooruitschiet. Maar ik zal nu eerst een beetje vertellen over m'n laatste dagen in Thailand:

Thailand heb ik afgesloten in het noorden van het land. Mijn eerste bezoek was aan Chiang Mai, op Bangkok na de grootste stad. Het stadscentrum, een oude vesting, zit bomvol: tempels, winkeltjes, restaurants, nightmarkets, en nog meer tempels. Op het culturele gedeelte na vinden de meeste activiteiten buiten de stad plaats. Eén zo'n activiteit waaraan we hebben deelgenomen was een jungle trekking; een zwaar, maar heel leuk uitstapje. Als een stel berggeiten zijn we een dag lang met een thaise ex-commando over de dichtbeboste bergen van Thailand getrokken. Gelukkig had ik een topconditie en was de route lekker toeristisch (dus niet!). Kortom, afzien op een leuke manier.

Vanuit het levendige Chiang Mai ben ik voor een dag of drie naar Pai vertrokken. In deze hippie enclave is het vooral heel de dag een beetje chillen in je hangmat, lekker eten en rondstruinen. Een prima plek om even tot rust te komen (ik heb zelfs voor het eerst in 10 jaar, op advies van een medereizigster, weer eens een boek gekocht). Het was niet m'n beste idee om van deze 'way of life' af te wijken, door 25 km te gaan mountainbiken door de omgeving. De eerste 4 km bergaf gingen vanzelf. En even was ik in de veronderstelling dat zelfs fietsen in Pai chill was. Deze gedachte veranderde al snel toen de beklimmingen kwamen en het kwik steeg tot 35 graden. Als klap op de vuurpijl werd ik ook nog eens voor een kilometer achterna gezeten door een bezeten hond toen ik een zijweggetje insloeg. Ik denk serieus dat zelfs Mark Cavendish niet in m'n wiel had kunnen blijven. Na een half uur tevergeefs gewacht te hebben op het moment dat het mormel z'n uitkijkpost zou verlaten, heb ik toch maar voor de veilige optie gekozen, en 5 lange kilometers aan de tocht toegevoegd. Na nog een dag de hippie te hebben uitgehangen, en tevens het nieuwe jaar te hebben ingeluid, ben ik weer uitgerust terug gekeerd richting Chiang Mai.

In Chiang Mai had ik voor een paar dagen afgesproken met Dennis, de buurman uit Standdaarbuiten. Buiten het nodige vertier in de avonduren, was er ook nog tijd over om overdag wat te doen. Samen met Dennis en zijn medereizigers: Wim, Bart en Erik, die eveneens woonachtig zijn in het dropje gelegen in de rook van Noordhoek, werd onderandere (wederom) de fiets gepakt. Gelukkig was deze tocht niet zo intensief. En daarbij is en blijft het een goede manier om wat meer van een plaats te zien dan dat je te voet of met een taxi zou kunnen. Alhoewel ik nu onderhand toch wel liever met 100km per uur in een taxi voorbij al die tempels scheur.

Nadat de mannen terug waren gekeerd naar Standdaarbuiten, heb ik eerst een bezoekje aan de kapster gebracht. De hulpbehoevende blik in haar ogen bij het aanschouwen van me kapsel spraken boekdelen, en gaven me weinig vertrouwen. Echter, na twee keer knippen zag ik dat ze wat zelfvertrouwen kreeg en vervolgens werd ze zelfs enigzins overmoedig. 'Not too much' kreeg ineens een heel andere betekenis. Kortgewiekt en wel, ben ik op de bus gesprongen naar Chiang Khong / Huay Xai; de grenspost bij Laos. Na het nodige papierwerk lieten ze me ook hier binnen. En inmiddels, terwijl ik dit aan het schrijven ben, vaar ik voor een paar dagen op een slowboat de Mekong rivier af. Maar hierover later meer...

  • 09 Januari 2016 - 09:03

    Jeanne:

    Ik heb je reisverhalen weer met plezier, wacht weer op de volgende, verder goede reis groetjes ook van de snor

  • 09 Januari 2016 - 09:34

    Anne-Marie:

    Weer een mooi reisverslag. Groetjes Wim en mij

  • 09 Januari 2016 - 09:45

    Janny Van De Ree:

    Mooi verhaal henk heb er van genoten veel plezier met je verdere reis groetjes uit noordhoek

  • 09 Januari 2016 - 09:54

    Roxanne En Nick:

    Wederom een onwijs leuk verhaal Henk! Veel plezier daar en wie weet tot snel;)

  • 09 Januari 2016 - 13:46

    Wim Kouters:

    Ik kom eraan. Ga nu ticket zoeken.

  • 09 Januari 2016 - 14:13

    Pa:

    Hoi Hendrik,
    Wederom leuk verhaal, gelukkig wist ik het grootste gedeelte al, war betreft je escapades. Maar wat betreft die hond, dat was nieuw, hoorde toevallig vandaag nav een bijtincident tussen honden, als je bij de bijter zijn achterpoten optilt, dat ze dan loslaten. Als het je overkomt, kun je in de hectiek zijn rug breken.
    Geen vrolijk advies, maar als het niet anders kan!! Hoorde dat in Laos een Gibbon experience mogelijk was, je loopt dan een berg op en tokkelt er weer van af , daarna loop je weer naar boven en vice versa in de hoop "blondde" gibbons te zien. Ga niet lopen zoeken hiernaar, voor hetzelfde geld is het elders in Azie.
    Was verder ontspannend zeker 2 uur in de stoel bij de kapster, 2 uren Quality time, voor hoeveel?, 2 euro?
    Ipv die krullige student, ineens "Swartzenegger", zie er naar uit je weer te ontmoeten.
    Nou verder veel plezier, groetjes Tinus,

  • 09 Januari 2016 - 17:38

    Brian:

    Je moet schrijver worden Henk, zijn top verslagen!
    Veel plezier en wacht weer op je volgende verslag!

  • 09 Januari 2016 - 19:29

    Jos:

    Super dikke avonturen weer Henkie!! Geniet er met volle teugen van. De groeten

  • 09 Januari 2016 - 21:05

    Anton:

    De waarde van woorden zit niet in de hoeveelheid maar in de diepte en intensiteit.

    Man ik wou dat ik erbij was!

  • 10 Januari 2016 - 05:04

    Henk Krijnen:

    Dankjewel voor de reacties! En de groetjes terug!


  • 10 Januari 2016 - 05:04

    Henk Krijnen:

    Dankjewel voor de reacties! En de groetjes terug!


  • 10 Januari 2016 - 09:12

    Sandra:

    Haha Henkie., heerlijk! Veel plezier op Laos aankomende weken, misschien heb je nog wat aan dat boek? Xx

  • 10 Januari 2016 - 15:04

    Opa/Oma:

    Hoi probeersel vanaf computer oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Zuidoost Azië

Een rondreis van circa 6 maanden door Zuidoost Azië

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2016

Filipijnen

09 Maart 2016

Vietnam

15 Februari 2016

Cambodia

29 Januari 2016

Laos

09 Januari 2016

Noord Thailand
Henk

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 5682

Voorgaande reizen:

08 December 2015 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: