zuid Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk Krijnen - WaarBenJij.nu zuid Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk Krijnen - WaarBenJij.nu

zuid Thailand

Door: Henk Krijnen

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 December 2015 | Thailand, Krabi

Na een lange reis was ik dan eindelijk vanuit Bangkok in Koh Tao gearriveerd. Dit eiland is er echt eentje uit de blaadjes. En dat was te merken ook aan haar populariteit, want op dit eiland lopen zowat meer westerlingen rond dan thaien. Het eten wat ze serveren is nog net geen friet van piet om het zomaar te zeggen. Het dorpse karakter van dit eiland maakt dat je op elke hoek van de straat wel een bekende tegen komt. Iets wat een wandeling van 5 minuten al snel deed veranderen in een half uur. Op Koh Tao heb ik me gewaagd aan een duikcursus om zo Thailand ook onder zeeniveau te bekijken. Na in totaal anderhalve dag in de boeken en in het zwembad, gingen we uiteindelijk de zee op. De eerste duik van 12 meter diep verliep prima, en was echt prachtig. De tweede liep af met een bloedneus onder water en daardoor een lichtelijke paniekaanval, dit omdat ik tegelijkertijd pijn voelde in m'n oren. Een oorontsteking volgde en daarmee was mijn duikavontuur afgelopen. Maar niet getreurd, want op het eiland zelf kan je je ook prima vermaken. Vooral als je in het gezelschap ben van 5 schotten en een engelse, die per toeval allemaal hetzelfde hostel hadden uitgekozen. Op mijn laatste avond hebben ze me getrakteerd op een heuse playbackshow van tientallen ladyboys. Hoe vreemd het ook moge zijn, ook dat is een kant van Thailand die je gezien moet hebben.

Vanuit Koh Tao ben ik verder getrokken naar Koh Phangan, het eiland van de beruchte full/fool moon parties. Een klein beetje uit zelfbescherming besloot ik het eiland te bezoeken een week voordat 'het feest van de maand' aanving. Echter, toen ik de boot afstapte, kreeg ik al snel een flyer onder ogen van de niet minder gekke half moon party die, midden in de jungle, een dag later zou plaatsvinden. 'Achjee, daar gaan we dan met m'n verstandige voornemens...' was mijn eerste gedachte. Een dag later was het echter de aanhoudende oorontsteking in combinatie met een kleine voedselvergiftiging, veroorzaakt door een vrouwtje die m'n ouders waarschijnlijk de rest van hun leven dankbaar zijn, wat het feest op het laatste moment aan mij voorbij liet gaan. Hoewel Phangan naar mijn mening vooral een vergote versie van Lloret d'mar is, is het prima aan te raden om het eiland op een scooter te verkennen. Naast de vele feesten zijn er prachtige stranden, en het rondrijden over de stijle wegen in de uitgestrekte jungle is een hele ervaring opzich.

Na behoorlijk gesloopt te zijn door de afgelopen twee en een halve week, was de beurt aan Krabi Town. Dit rustieke vissers'dorp' ligt tussen indrukwekkende rotsformaties. Hier kreeg ik voor het eerst echt te maken met het authentieke Thailand. De Thaien drongen zich hier niet zo overdreven op, en waren echt vriendelijk in plaats van verkoop-vriendelijk. Ook werd er veel voedsel op de nightmarket enkel in het thais beschreven. Iets wat enkele keren tot een behoorlijke verrassing leidde. Vanuit Krabi town heb ik Ao Nang beach met de monkey experience bezocht. En ben ik per boot richting de mooie Phi Phi eilanden gevaren. Daar bood de mogelijkheid zich aan om te zwemmen en snorkelen in kraakheldere lagunes. Even dacht ik de overlevenden van de vermiste vlucht MH370 al dobberend in het water met hun reddingsvesten aan, gevonden te hebben. Helaas bleek het slechts te gaan om hééél veel aziaten zonder zwemdiploma.

Nu het mooie zuiden van Thailand erop zit, is het noorden van Thailand aan de beurt. Met als eerste bestemming Chiang Mai, de tweede stad van Thailand, gelegen tussen de hoogste bergen van het land. Maar hierover later meer...

  • 26 December 2015 - 12:54

    Jeanne Kouters:

    Het was weer een heel avontuur. Hopelijk gaat het weer beter met je oorontsteking. Ik vind het erg leuk dat we je zo kunnen volgen .goede reis verder tot horens

  • 27 December 2015 - 11:32

    Liesbeth De Wit:

    Je bent een super reisverslaggever. Leuk en makkelijk te lezen. Goed voor jezelf zorgen en genieten maar!

  • 27 December 2015 - 14:41

    Pa:

    Hoi Henk,

    Jonge jonge, ik heb je foto's op Face-book gezien en vraag me daarna af, wat doe je daar.
    Kom maar naar huis, Jongen.
    Geintje natuurlijk, voor ons is het al een zorg minder, met de huidige communicatie middelen(zei het gisteren tegen Ma), gevoelsmatig lijkt het toch of je een stuk dichterbij bent.
    In mijn reactie op je eerste Blog, die verloren is gegaan, had ik geschreven dat ik liever had dat je langer wegbleef, als je nog niet gevonden had wat je in deze reis zocht en daar sta ik nog achter.
    Ondanks dat ik blij zal zijn als je weer in volle glorie,hier bent.
    Echter dit strookt niet met je moeders death-line, dat je op je verjaardag thuis moet zijn.
    Nou, zeg veel plezier, en doe geen dingen die ik ook niet zou doen(zou saai worden).
    Groetjes en denk om je centen, Tinus.

  • 28 December 2015 - 13:57

    Carola:

    Als je jouw verslagen leest, is het bijna of je er zelf bij geweest bent zo beeldend kan je vertellen. Prachtige foto's ook op Facebook. Jammer van je gezondheidsprobleempjes en dat je je duikcursus hebt moeten afbreken. Maar gelukkig is het allemaal nog te overzien. Verder lijkt het erop alsof je het erg naar je zin hebt ;-) Lijkt me alleen erg vermoeiend, dat feesten de hele tijd. Ik denk, dat als je straks terug bent, maar een half jaar vrij moet nemen om bij te komen..... Op naar het Thaise nieuwjaar! Groetjes van ons allemaal en we kijken uit naar je volgende verslag. Hou je haaks!

  • 31 December 2015 - 18:05

    Manuela:

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin ,een hele beleving,nog veel plezier en een goed en gezondd 2016 !!De Reuvertjes

  • 01 Januari 2016 - 05:37

    Henk Krijnen:

    Dankjulliewel! M'n oorontsteking is inmiddels zo goed als voorbij. En het feesten hou ik de laatste weken redelijk bepekert, anders ben ik voor carnaval al thuis zonder geld, ben ik bang. De beste wensen allemaal!

  • 03 Februari 2016 - 12:52

    Joline:

    GEWELDIG ik ben zo trots op jou Maat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Zuidoost Azië

Een rondreis van circa 6 maanden door Zuidoost Azië

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2016

Filipijnen

09 Maart 2016

Vietnam

15 Februari 2016

Cambodia

29 Januari 2016

Laos

09 Januari 2016

Noord Thailand
Henk

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 5683

Voorgaande reizen:

08 December 2015 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: