Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk Krijnen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk Krijnen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Henk Krijnen

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 December 2015 | Thailand, Bangkok

Na vele keren een warm afscheid te hebben gehad (nog bedankt hiervoor!), was het dinsdag 8 december dan eindelijk zover; mijn rondreis door zuidoost Azie ging van start. Wat als een 'kwaaijongens'-idee was begonnen, had de laatste weken in een sneltreinvaart concrete vormen aangenomen. En om eerlijk te zijn gierden de zenuwen door mijn lichaam toen ik voor de incheckbalie stond, en drong het besef van wat in nou eigenlijk ging doen pas voor het eerst echt tot me door.

Na een vlucht van 15 uur landde ik rond 11 uur lokale tijd in Bangkok. Man, man, man, wat een hitte en chaos schuilt er in deze stad. Maar na eenmaal plaats te hebben genomen in een tuktuk, werd de hitte al snel verruild voor een lekker briesje en de chaos werd al snel een avontuurlijk ritje waarbij ik m'n ogen heb uitgekeken. Helemaal top.

Aangekomen bij het hostel maakte ik al vrij snel kennis met Chris en Anthony, twee jongens van Canadeese komaf. Voor hun was het alweer de laatste dag, en die hebben we daarom goed afgesloten. Wat begon met een Muay Thai gevecht, eindigde in knalfeest tot in de vroege uurtjes op Khao San Road, en uiteindelijk in een urenlange zoektocht naar het hostel waarbij de meest lugubere steegjes zijn gepasseerd. Even was ik bang dat m'n reis na 12 uur al in de soep zou lopen.

Terwijl de Canadese jongens hun koffer aan het pakken waren, besloot ik om de stad bij daglicht nog eens goed te gaan te bekijken. Na 100 meter te hebben gelopen stond er al een Thai voor m'n neus die spontaan 3 zinnen in het nederlands opdreunde en willekeurig 5 plaatsen uit ons kikkerlandje wist op te noemen (iets wat ze hier blijkbaar allemaal kunnen trouwens). Hij zou wel even een mooie rondleiding voor me regelen, en dat deed hij ook; voor nog geen €1,50 ben ik 2 uur lang door het centrum heen gescheurd en heb ik verschillende bijzienswaardigheden bekeken. Wel werd ik dringend verzocht een maatpak te laten aanmeten en een bezoek te brengen aan een reisbureau die mijn reis verder zou uitstippelen (hier zat voor hem provisie in). Na dit geweigerd te hebben, en de thai te hebben afgekocht met €0,25, konden we allebei weer vrolijk verder. De dag eindige net als voor vele backpackers opnieuw feestelijk op Khao San Road (p.s. sta er niet raar van te kijken dat, terwijl je sta te pissen, ze je beginnen te masseren. Ook al sta je hier niet op te wachten). Ditmaal met Jodi, Thom, en Rob uit Engeland.

De dag er na was een vreemde gewaarwording; het overgrote deel van het verkeer was verdwenen, en voor zover je kon kijken zag je Bankonezen in gele shirtjes rondrijden op een fiets. Blijkbaar vierde de koning zijn verjaardag (Bike for Dad). Een goed vooruitzicht dacht ik (lees: combinatie Koningsdag/DraaivandeKaai), maar al snel bleken de Thaien de verjaardag van hun koning serieuser te nemen dan wij dat in Nederland doen. Door het grote aantal deelnemers aan de 29 kilometers lange fietstocht, duurde het zeker 2 uur nadat het startschot had geklonken, voordat de laatste thaien begonnen met fietsen. En al die tijd hebben ze met z'n 10.000en keurig in het gareel, in de brandende zon, op straat staan wachten. Ikzelf heb van de rust in de rest van de stad gebruik gemaakt door m'n lijstje met mustsees te voltooien.

Al met al is m'n reis prima begonnen. Bangkok is zeker de moeite waard om te bezoeken. De enorme hoeveelheid energie die deze stad uitstraalt is gewoonweg niet uit te drukken in woorden. Over een paar uurtjes staat m'n busreis naar het zuiden van Thailand op het programma. Dan wordt het drukke stadsleven verruild voor idillische eilanden en stranden. Maar hierover later meer...

  • 12 December 2015 - 09:48

    Sandra:

    Dit is echt leuk om te lezen Henk.. X

  • 12 December 2015 - 11:19

    Anton:

    goed bezig henkus. Mooi dat je het naar je zin heb;)

  • 12 December 2015 - 12:23

    Nick :

    Wat gaaf om te lezen Henk! Echt top! Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal. De lat heb je in ieder geval erg hoog gelegd

  • 12 December 2015 - 15:33

    Carola:

    Zo, je hebt wel gelijk je vuurdoop gehad met Bangkok. Wat een avontuur zeg! Krijg nu erg de neiging je te waarschuwen voor alle mogelijke gevaren en valkuilen maar dat ga ik niet doen. Je moet vooral genieten en zo veel mogelijk ervaringen en herinneringen zien te bewaren. Zo' n reis maak je waarschijnlijk nooit meer. Leef je uit en pas goed op jezelf! We blijven je volgen (ik wou eerst typen: in de gaten houden ;-) maar "volgen" klinkt toch beter).

  • 12 December 2015 - 19:01

    Davy:

    Lekker geschreven Henk! Ben benieuwd naar je volgende verhalen! Later maatje

  • 12 December 2015 - 21:16

    Jeanne Kouters :

    Er leuk dat we zo een klein beetje mee kunnen genieten van jou reis ,
    Tot het volgende reisverslag geniet er van

  • 13 December 2015 - 01:29

    Ruud:

    Klinkt allemaal goed Henk, kijk weer uit naar je volgende verhaal

  • 13 December 2015 - 10:54

    Maria Consent:

    Henk leuk om zo met je mee te reizen!!!!
    Echt GENIET!!! Maar let ook zeker op jezelf!!!
    Heel veel avontuur en mooie ervaringen toegewenst!!
    XXX

  • 13 December 2015 - 22:02

    Doufes:

    Vet gaaf henkie, het klink nu al als een mooi avontuur...geniet er lekker van, en we wachten vol spanning en plezier om het volgende reisverslag..have Fun!

  • 14 December 2015 - 06:22

    Henk Krijnen:

    Bedankt voor de leuke reacties iedereen! Heb ze met plezier gelezen.

  • 14 December 2015 - 14:19

    Janny Vande Ree:

    Henk super leuk verslag geschreven . LEKKER GENIETEN ik blijf je volgen kijk uit naar het volgende verslag

  • 18 December 2015 - 21:35

    Anja:

    Het is eindelijk gelukt om reactie te zetten. Leuke blog Henk, we appen wel maar dit is wel erg leuk om te lezen. We wachten met smacht op het volgende verslag.niet te lang wachten hoor.xxx

  • 19 December 2015 - 13:51

    Anja:


  • 19 December 2015 - 15:13

    Pa:

    Hoi Henk,
    Eerste poging om een reactie te geven, was mislukt, de moeite van een 1/2 uur woorden wikken en wegen ging in rook op. Hierbij een controle berichtje uit "het kamertje" als dit lukt dan zal ik er de volgende keer meer tijd in steken. In ieder geval veel plezier en blijf scherp, jammer van je duikcertificaat maar het was de poging waard.
    Groeten Tinus

  • 03 Februari 2016 - 12:41

    Joline:

    Zo dit was Hoofdstuk 1 wat ik heb gelezen ik ga nu naar Hoofdstuk 2!

    Leuk verslagje Henk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Zuidoost Azië

Een rondreis van circa 6 maanden door Zuidoost Azië

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2016

Filipijnen

09 Maart 2016

Vietnam

15 Februari 2016

Cambodia

29 Januari 2016

Laos

09 Januari 2016

Noord Thailand
Henk

Actief sinds 07 Dec. 2015
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 5741

Voorgaande reizen:

08 December 2015 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: